onsdag den 6. juni 2012

Nye "moderne" ingredienser

Jeg har desværre stadig 8kg fra graviditeten som jeg kæmper for at komme af med, så derfor har jeg købt bogen af Christian Bitz, der hedder verdens bedste kur.

Jeg synes at opskrifterne er gode, men det slår mig dog hvordan der har sneget sig nogle nye typer ingredienser ind i opskrifterne, som ikke sådan lige er til at få fat på. Det værende fx. chiafrø, havtorn og havtornsaft. Jeg har hørt om det før, men jeg aner faktisk ikke hvad det er. Jeg har været i alle dagligvarebutikker i byen, samt kvickly i nabobyen, men ingen af dem har det.

Faktisk følte jeg mig også lidt dum da jeg stod dernede for jeg har ingen anelse what so ever, om hvad chiafrø egentlig er. Er det frø? nogle kerner? Samme problem havde jeg med havtorn - troede egentligt det var en form for krydderi, men efter at have slået det op på nettet har jeg nu fundet ud af at det er et bær.
Nettet kunne desuden informere mig om at det nemmeste er selv at plukke den i naturen, da den vokser vildt langs kyster, skrænter og klinter. Hmm så synes jeg altså det begynder at blive lidt for besværligt, så de blev pænt udeladt, og retten smagte nu fint alligevel. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar