torsdag den 31. januar 2013

Glutenfrit brød fra Rema1000

Forleden uge så jeg i tilbudsavisen fra Rema1000 at de havde en masse glutenfri produkter. Derfor måtte jeg lige en tur forbi Rema1000 for at se hvad de havde tilbage. Det viste sig så at de glutenfri produkter åbenbart er i deres faste sortiment, så det er jo bare super fedt at lidt nemmere at få fat på. :)

Jeg købte glutenfri pastaskruer, bag-let kakaokage og en grovbrødsblanding. Derudover havde de glutenfri rasp, lystbrødblanding, båndpasta og pizzamel. De ting bruger vi dog sjældent i vores køkken, så holdte mig til de mest nødvendige.

Brødblandingen lavede jeg i forgårs, og det blev faktisk ret lækkert. Jeg var dog lidt skeptisk for dejen bliver helt vildt sej, nærmest som tapetklister. Jeg stod faktisk og overvejede hvad søren jeg kunne gøre for at få dejen mere normal, men besluttede mig så bare for at lave den som den var da jeg var helt blank på hvad der kunne "redde" den. ;)
Men det blev altså ganske godt, og brødet har sådan en lidt svampet konsistens, lidt som hvis det var lavet med surdej. Dog vil jeg sige at man ikke skal lave til to brød som der står på pakken, for så blive de godt nok flade - så næste gang lægger jeg hele dejen i en lille form.

Det skal lige siges at jeg tilføjede både græskarkerker og hørfrø til dejen, så brødet ser nok lidt anderledes ud end hvis man bare bager det helt plain.

Velbekomme! :)



Billede venligst udlånt af Vitamille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar