tirsdag den 6. november 2012

Lækker rødbedepesto

I foråret såede jeg rødbeder ude i haven, og nu er det ved at være tid til at få de sidste op af jorden inden der kommer al for meget frost. Det har i denne omgang resulteret i en stor omgang rødbedepesto, så der også er 10 mindre portioner til fryseren. Lige til at tage op til madpakken.
Jeg prøver ofte at finde på nogle lidt anderledes ting at give Villads med på madpakken, så han får udfordret sine smagløg og forhåbentlig bliver ved med at være ligeså åben overfor mad som han er nu. Og det resulterede altså i rødbedepesto denne gang. :)

Når jeg laver pesto bruger jeg ikke rigtig en opskrift, men jeg ved ca hvor meget der skal i af hver ingrediens, og så smager jeg mig lidt frem undervejs, til jeg får den rigtige smag.

Her er ingredienslisten med ca. mængder:
3 kogte rødbeder
2 poser pinjekerner/eller passende mængde mandler
En god klump parmesan (brugte ca. halvdelen af den klump på billedet)
Citron
Hvidløg
Olivenolie
Lidt skyr






Velbekomme! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar