torsdag den 23. august 2012

Problemer med det der lagkageværk...

Jeg synes det er helt vildt sjovt og rigtig hyggeligt at lave lagkager med fondant. Jeg har dog et problem, som næsten gør at jeg mister lysten til at lave noget med fondant igen. :(

Jeg ved selvfølgelig at kagen skal smøres op med fx noget smørcreme, for at frugtsyren ikke ødelægger fondanten. I den forbindelse er det jo nemmere hvis man laver en kant af smørcreme, yderst på sine lag med mousse, da det ellers kan være svært at smøre den op efterfølgende.
Nu er det bare lige sådan, at jeg ikke synes at den der indenvendige kant af smørcreme er ret lækker, og jeg kan læse mig frem til at der er flere der heller ikke bruger den. Men blot smøre op direkte.

Nu er det så bare problemet er at det kan jeg bare slet ikke få til at fungere ordenligt! hvis andre kan, så må det jo også være muligt for mig?!?! :( hver gang jeg prøver, så kværner det der smørcreme/chokolade ganache rundt på hele kagen, og jeg kan slet ikke få det til at sidde fast.
Jeg står og bander over det hver gang, og det ender altid med at tage mig en krig at få det smurt på. Også med det resultat at det bliver alt for tykt og ujævnt.

Jeg har endda købt en bagering så kagen kunne stå og sætte sig i den, inden man fjerner den og smører op, men lige lidt hjælper det.

Hvad gør i andre for at få det til at fungere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar